onsdag, april 15, 2009

Dag 9 – jobbing hver kveld, blogging av og til

Siden jeg jobber i Oslo på dagen så blir det bare på kveldene jeg kan jobbe. I går kveld så satte pappa, bror og jeg opp forskaling til sålen til støttemuren. På dagen i går kom det også mer stein.

I dag har Svein, Arne og Pappa jobbet, så det har fått pakket all steinen, fyllt på det det manglet og satt opp såleblokker til ringmuren. Når man setter opp de såleblokkene så må man også ta MASSE mål for at ting skal bli riktig fra grunnen av. Det skal ha blitt nevnt noe om at jeg burde bare bygd meg ett helt vanlig firkantet hus som normale folk gjør :-)

Når jeg kom til tomta ble jeg bedt på middag hos bror. Ikke gæli det – bli bedt på middag av entrepenøren :-) Etter middag dro vi ned å satte opp ringmursblokkene og la ned styroform inntil veggen der det skal være gårdsplass – så kulden ikke kan krype under huset – hadde vi ikke gjort det så kan det hende jeg måtte leid inn securitas vakter for å passe på at ingen kryper under huset.(??)

Terje kom også en tur for å se på – og siden han kommer fra et møblert hjem så hjalp han snart til. Pappa og Terje la da ned kamstål i ringmursblokkene. Tusen takk for hjelpen Terje. Naboene fra Eng var også en tur oppom for å hilse på – trur det blir et bra sted å bo dette her.

Ingen kommentarer: